تصور کنید که اگر امکانی به نام نصب افزونه وجود نداشت، باید تمامی اینکارها را به صورت کدنویسی انجام میدادید. خیلیها با این تصور که باید حتماً کدنویسی را یاد بگیرند، هیچگاه بحث طراحی وب سایت را شروع نمیکنند. برای شروع وارد کنترل پنل هاست اصلی خود شده و یک A رکورد به طور مثال با نام dl را به آی پی سرور دانلود متصل می کنیم. آموزش وردپرس فارسی با مقدمات و توضیحات کامل ابتدایی شروع شد. اما در برای آموزش وردپرس چقدر زمان یادگیری وردپرس لازم است و دیگر سیستمهای مدیریت محتوا، اینکار با نصب قالب انجام میشود. 25. وردپرس در بیش از ۶۵ کشور گردهماییهای رسمی برگزار کرده است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید درک درستی از وردپرس و قدرت آن را داشته باشید . همانطور که گفتیم امروزه وردپرس آنقدر پیشرفت کرده است که میتوان هر نوع وب سایتی را با استفاده از آن به وجود آورد و لیست بالا تنها به گوشهای از قدرتهای این CMS دوستداشتنی اشاره میکند.

 
بروز رسانی وردپرس به اخرین ورژن یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام داد چون همیشه در ورژن های جدید وردپرس سبک تر شده و توسعه دهنده های وردپرس سعی میکنند چالاکی و عملکرد بهتر وردپرس را در آن افزایش دهند. قالبی که میخواهید انتخاب کنید، باید از لحاظ گرافیک، سرعت، ریسپانسیو بودن و… در واقع ساختار سایت وردپرسی شما، باید کاملاً مطابق با استانداردهای موتورهای جستجو مثل گوگل باشد. اما به هر حال وردپرس با امکاناتی که در اختیار کاربران قرار داده، توانسته سهم بسیار بزرگی از بازار را در اختیار بگیرد. اما سیستمهای مدیریت محتوا مثل وردپرس، کار را راحت کردند و طوری ارائه شدند که کاربر نیازی نداشته باشد تا بخواهد کدنویسی کند. مثلاً شما میخواهید فرمی را به سایتتان اضافه کنید تا کاربر از طریق آن فرم، اطلاعات خود را برای شما ارسال کند. میزبان فا برای اولین در کشور اقدام به ارائه هاستی نموده که مخصوص وردپرس بهینه سازی شده و روی سرورهای میزبان تعداد سایت های بسیار کمی نگهداری می شود بر همین اساس منایع بسیار بالایی در اختیار هر کاربر قرار دارد.
 
سئو بالا باعث میشود که گوگل سایت شما را یک سایت امن، خوب، غنی و دوستانه ببیند و آن را در مقابل چشم مخاطبان نیز قرار دهید. اینها، در واقع نرمافزارهای آمادهای هستند که شما میتوانید وبسایتتان را با استفاده از آنها راه اندازی کنید. اما در ابتدای کار، لزومی ندارد که بخواهید زمان زیادی را صرف یادگیری کدنویسی چقدر زمان یادگیری وردپرس لازم است کنید. توجه: در برخی از سایتهای خارجی و ایرانی که اسم برده شد، وردپرس به عنوان یک بخش خاص از سایت استفاده شده است و مربوط به کل آن سایت نمیباشد. صفحه اصلی هر وب سایتی هدف خاص خود را دارد و آن هم اطلاع رسانی درباره ی یک رویداد، معرفی سایر صفحات وب سایت و ارجاع به آن قسمت ها مانند صفحات محصولات و غیر است. این نرمافزارها یا همان سیستمهای مدیریت محتوا، به شما این امکان را میدهند تا بتوانید وبسایتتان را مدیریت کنید، مطالب جدیدی را اضافه کنید، محصولاتی را در وبسایتتان قرار دهید و به طور کلی، بدون اینکه نیازی باشد تا کدنویسی کنید، وبسایتی را چقدر زمان یادگیری وردپرس لازم است راه اندازی کنید.